Menu Sluiten
Sluiten
Desktop Header – D-Reizen

Prijsvrij.nl | D-Reizen

Bezoek de website van D-Reizen
Lees verder
Terug naar referenties

Bedrijfswaardering

Match Plan heeft Prijsvrij.nl ondersteund met de waardering van de D-Reizen merknaam en klantrelaties

Sinds juli 2021 is Prijsvrij de overkoepelende organisatie van D-Reizen. De doelstelling van het management van Prijsvrij is om de vermogenspositie van D-Reizen te versterken. In dit kader heeft Prijsvrij gevraagd een waardering uit te voeren van de D-Reizen merknaam en klantrelaties.

D-Reizen logo pagina
Beschrijving D-reizen

Bedrijfswaardering

Beschrijving Prijsvrij.nl | D-Reizen

D-reizen is al meer dan 50 jaar een van de grootste, onafhankelijke reisbureaus van Nederland. Als gevolg van de coronapandemie kwam D-reizen in 2021 in moeilijkheden, wat leidde tot een faillissement. Dankzij Prijsvrij heeft D-Reizen in juli 2021 een doorstart kunnen maken, zodoende fungeert Prijsvrij sindsdien als de overkoepelende organisatie van D-Reizen. Dankzij deze doorstart zijn de eerste 78 filialen van D-reizen heropend en draait het bedrijf weer op volle toeren. Goede service, een groot, onafhankelijk assortiment en scherpe prijzen zijn altijd de uitgangspunten van D-reizen gebleven.

Bedrijfswaardering

Waarderingsmethodiek

De waardering van de D-Reizen merknaam en klantrelaties heeft plaatsgevonden volgens de gangbare economische maatstaven, waarbij uit is gegaan van going concern en zoveel mogelijk rekening is gehouden met overige belangrijke factoren. De waardering is gebaseerd op een analyse van de beschikbare financiële- en marktgegevens van D-Reizen.

Voor de waardering van de merknaam en klantrelaties is gebruik gemaakt van de meest gangbare waarderingsmethoden voor dit soort typen activa Voor de klantrelaties is gebruik gemaakt van de multi-period excess earnings method (MEEM). Bij de D-reizen merknaam is gebruik gemaakt van de Relief From Royalty methode.

Waarderingsmethodiek D-Reizen
Waarderingsspecialisten Match Plan

Bedrijfswaardering

Waarderingsspecialisten Match Plan

De waarde van een bedrijf bepalen is een complex proces en Match Plan is er dan ook trots op om vijf van de ruim 300 Register Valuators in dienst te hebben. Aangevuld met onze jarenlange ervaring, expertise en kennis uit de transactiepraktijk zijn onze waarderingsspecialisten in staat om elke waardebepaling succesvol af te ronden. Zo ook de waardebepaling voor de D-Reizen klantrelaties en merknaam. De waardering is uitgevoerd door Richard Peeters.

Drs-Hans-van-de-Pas-RV-350x544

Vrijblijvend een adviesgesprek inplannen?

Neem contact op met drs. Hans van de Pas RV Over drs. Hans van de Pas RV