Van Waarde magazine nr. 12

Het Nederlands Instituut van Register Valuators (NIRV) heeft 18 maart, de 12e editie van Van waarde uitgegeven. Van Waarde is een digitaal magazine met opiniërende artikelen over de huidige financiële en economische actualiteit. Het toont via concrete voorbeelden de eigen kracht en bijzondere kennis van de Register Valuators (RV’s). Daarnaast biedt Van Waarde autoriteiten uit het vakgebied een podium om hun mening over ontwikkelingen te ventileren.

In het lentenummer van Van Waarde aandacht voor de waardering van intellectuele eigendommen. Steven Van Wijk vertelt hoe complex dit is en met welke zaken rekening moet worden gehouden. Want heeft u enig idee wat de waarde is van bijvoorbeeld de merknaam Hilton? En hoe dit wordt bepaald? In het verlengde wordt beschreven op welke wijze webwinkels worden gewaardeerd, oftewel de ondernemingen van de nieuwe economie. Opnieuw kruisen twee deskundigen de degens over de vraag of een sneller veranderende wereld vraagt om een nieuwe wijze van waarderen. Hans Haanappel gaat in op de reële optie theorie. Wat is de toegevoegde waarde van deze waarderingsmethode? En waarom is die juist bij immateriële activa zo van belang? In de Transactie legt Frederik van der Schoot uit hoe hij Iens begeleidde bij de verkoop van het bedrijf aan Tripadvisor. Remia en Yil’driz staan in deze editie centraal in de rubriek opmerkelijke overname.

Klik op de onderstaande link voor de 12e editie van het Van Waarde magazine:
Van Waarde Magazine 12

 

Van Waarde Magazine nr. 12

Deel met uw netwerk

Geef een reactie