Ga naar de inhoud

Marketingbureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk fuseren tot SuperRebel.Agency

SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk hebben hun krachten gebundeld en vormen samen SuperRebel.Agency. Met meer dan 70 specialisten en vestigingen in Amsterdam en Breda creëren ze een marketingbureau dat zich richt op creativiteit, social media en strategie. Het doel is duidelijk: het meest creatieve marketingbureau van de Benelux worden, met grensverleggende campagnes voor grotere merken.

Toekomstvisie: Het meest creatieve bureau van de Benelux

De fusie brengt complementaire expertises samen: SuperRebel is creatief sterk, Today’s Milk biedt strategisch inzicht en The Best Social is gespecialiseerd in social media. Door de integratie van AI en geavanceerde technologieën ontstaat een bureau dat klaar is voor de toekomst, waarbij grotere merken volledig ontzorgd kunnen worden. SuperRebel.Agency opereert onder een gedurfde nieuwe positionering: “Where Brave Brands Become Famous”. Deze filosofie weerspiegelt de toewijding van het bureau om merken te bouwen en te versterken met gedurfde, opvallende ideeën die impact maken.

 

Lodewijk Varossieau, Chief Creative Officer van SuperRebel.Agency, zegt: “Door de fusie creëren we een bureau dat niet alleen klaar is voor de toekomst, maar ook in staat is om grotere merken te bedienen dan we tot nu toe deden. Ons doel is om het meest creatieve bureau van de Benelux te worden en binnen enkele jaren Bureau van het Jaar bij de SAN Accent.”


Een belangrijke rol wordt gespeeld door investeerder Antea, die als meerderheidsaandeelhouder betrokken is bij de transactie. Antea biedt financiële ondersteuning en daar waar nodig begeleiding in het bouwen van het meest creatieve bureau van de Benelux.

Fusie brengt opschudding in de creatieve sector

De fusie komt voort uit de wens om groei te versnellen en complementaire dienstverleningen samen te voegen. Het doel is om de creatieve sector op te schudden. Veel bureaus zagen hun creativiteit verwateren door de focus op data en rationaliteit. SuperRebel.Agency wil juist creatief blijven uitdagen, met vernieuwende campagnes die merken helpen opvallen in de markt.

Van idee tot strategische samenwerking

Drie complementaire marketingbureaus raakten met elkaar in gesprek en ontdekten dat ze als ondernemers én in dienstverlening naadloos op elkaar aansloten. De wens ontstond om samen te werken en te groeien, maar hoe organiseer je dat? Match Plan werd als strategisch adviseur betrokken om richting te geven aan het proces. Wat begon met verkennende gesprekken en strategische sessies, groeide uit tot een heldere gezamenlijke ambitie: eerst fuseren, dan samen op zoek naar een investeerder die kan bijdragen aan verdere groei – autonoom én via overnames. Alles met één doel: het meest creatieve bureau van de Benelux worden.

Match Plan als strategisch adviseur

Na het uitspreken van de gezamenlijke ambitie heeft Match Plan de drie bureaus gedurende het volledige traject begeleid. Van de eerste oriënterende gesprekken en strategische sessies tot het vastleggen van onderlinge afspraken, het waarderen van de bedrijven en het vormgeven van de juridische en operationele dealstructuur. Vervolgens begeleidde Match Plan de zoektocht naar een passende investeerder, voerden ze de gesprekken en onderhandelingen, en ondersteunden ze bij de due diligence en de juridische uitwerking van de transactiedocumentatie. Dit alles in nauwe samenwerking met advocate Catelijne Bach van Iersel Luchtman N.V., investeerder Antea en het team van Lexence.

 
Het dealteam van Match Plan bestond uit Rens Knevels, Phil van Mulken, Mark van Brecht en Matthias Duijzer.


Rens Knevels, Director M&A bij Match Plan, zegt: “Wat dit traject bijzonder maakt, is dat al vanaf het eerste moment duidelijk was dat de bureaus inhoudelijk complementair zijn én persoonlijk goed met elkaar klikken. De gedeelde ambitie om samen te groeien, gecombineerd met een heldere visie en het geloof dat ze samen sterker staan, vormde een krachtig uitgangspunt. Zo’n proces vraagt om het zorgvuldig afwegen van uiteenlopende belangen, veel luisteren en het samenbrengen van mensen en ideeën. Ik gun het deze ondernemers van harte en we zijn trots dat we als Match Plan een rol hebben mogen vervullen in dit proces en feliciteren alle betrokkenen.”

Diederik Broekhuizen, Oprichter van The Best Social

“Match Plan is daadkrachtig, gedreven, gepassioneerd en uiterst adequaat. Dankzij hun strategisch inzicht en doordacht advies zijn we samen succesvol geweest.”

SuperRebel.Agency closing
Rens Knevels

Rens Knevels

Matthias Duijzer

Matthias Duijzer

Phil van Mulken

Phil van Mulken

Mark van Brecht

Mark van Brecht

Vrijblijvend

Advies

Meer dan 25 jaar ervaring
Kom vrijblijvend in contact met onze adviseurs voor een kennismaking.


✔ Bedrijfsverkoop

✔ Bedrijfsovername

✔ Overnamefinanciering

✔ Onafhankelijke waardering