Kinderopvangprofessionals in veranderende marktomstandigheden

Adviesbureau Linkin Business publiceerde 08-11-2013 een artikel waarin ze 76 kinderopvangprofessionals ondervroeg hoe zij inspelen op veranderende marktomstandigheden.

Het is een lastige tijd voor de kinderopvang, maar ook een periode die om lef en creativiteit vraagt. Het onderzoek geeft een goede indruk hoe professionals in de sector reageren op veranderende marktomstandigheden. De veel genoemde maatregelen om kosten te reduceren zijn onder te brengen in drie categorieën: medewerkers ontslaan, locaties sluiten en investeringen uitstellen. Minder genoemde maatregelen zijn het besparen op marketingskosten, onderhandelen huurprijs en kritisch kijken naar overheadkosten.

Nog creativer en diverser worden de oplossingen als kinderopvangmanagers vertellen wat ze hebben gedaan om de omzet te verhogen. Hieruit blijkt dat niemand meer om integrale kindcentra heenkan. Dit zet managers in de branche ertoe aan om meer samenwerking te zoeken; 23,1% ging samenwerken met scholen, 11% ging samenwerken/fuseren met andere kinderopvangorganisaties .

Match Plan adviseert en begeleidt ondernemers die een samenwerking, fusie, overdracht of overname voor ogen hebben. Match Plan heeft verschillende kinderopvangorganisaties geadviseerd bij fusies en overnames. Wij kunnen u begeleiden bij het realiseren van een bij uw organisatie passende strategie in een moeilijke markt.

Bent u geïnteresseerd in een vrijblijvend gesprek over fusie, overname of overdracht, neem dan contact op met ons.

Voor het complete artikel kunt u op de onderstaande link klikken:
Kinderopvangprofessionals in veranderende marktomstandigheden

Deel met uw netwerk

Geef een reactie